Je website is je toekomstige visite kaartje. Daarom zijn krachtige foto’s ontzettend belangrijk om professionaliteit uit te stralen. Foto’s die echt wat betekenen en aansluit op het huisstijl van de website is daarom een ‘Must’. Ik neem je mee op welke punten je moet letten voor de perfecte plaatjes op jouw website.
krachtige Foto’s met een doel
Een foto moet altijd een doel hebben. Wil je graag mensen hun interresse trekken naar een stuk tekst, wil je graag meer speling creeëren op je website of wil je graag resultaten laten zien met behulp van een afbeelding? Dus kort gezegd: Wat wil je precies dat de afbeelding voor gaat zorgen? Dat zijn de vragen die je jezelf kunt stellen voordat je überhaupt begint met een camera te pakken en spontaan foto’s gaat maken.
Een verhaal ondersteunen
Met veel tekst kom je er tegenwoordig niet. De generatie van: TL;DR (Too long, didn’t read) komt eraan en het concentratievermogen word steeds minder.
Met krachtige foto’s en titels die gelijk de aandacht trekken is daarom DE manier om mensen hun aandacht te trekken en langer te houden dan 5 seconden. Gebruik hierbij leuke camera hoeken, detailshots van unieke apparaten voor hun tijd of pak een speciale lens die veel vorm geeft aan een afbeelding.
De huisstijl
Niet elke afbeelding past op een website. Heb je een beautysalon website moet je bijvoorbeeld geen donkere kleuren gebruiken maar zoveel mogelijk lichte kleuren die ook passen bij jouw winkel.
Kijk goed wat je huisstijl is en gebruik zoveel mogelijk de kleuren die passen bij de kleuren op de website en de winkel zelf. Heb je een restaurant en heb je veel meubels van hout? Dan is een donker rode/bruine website met warme kleuren foto’s perfect voor jou! Doe niet spontaan lichtblauwe tinten erop en dat moet dan ook niet terug komen op de foto’s. Let goed op wat je precies in de foto ziet en maak het passend op de huisstijl van de website. Dat maakt krachtige foto’s!
Er is een handige tool voor om te kunnen gebruiken welke kleuren bij elkaar passen, Kies een kleur die je website bevat, kies welke harmony je wilt en je zult je kleur zien die goede tegenkleur zien die bij de website goed zal passen.
De doelgroep
Let altijd op je doelgroep. Mocht je een winkel hebben waar veel jeugd komt zorg dan voor gave actie foto’s. Heb je een winkel waar veel ouderen komen zorg dan voor mooie rustgevende landschappen en dieren. Bekijk altijd je doelgroep en baseer daar de foto’s op. Hieronder een paar voorbeelden van foto’s die wat vertellen over je bedrijf:
- Actie foto’s
- Natuur/landscape foto’s
- Dieren foto’s
- kantoor/werkplek foto’s
- gereedschap foto’s
- Eigen voorraad foto’s
- Bedrijfspand/bedrijfsauto foto’s
- Portrait foto’s van personeel of klanten
- Logo’s of mensen van bedrijven waarmee je samenwerkt
Grappige plaatjes ‘memes’
Wie kent ze niet ‘Memes’. Het is niet gek dat er tegenwoordig zoveel gedeeld wordt, omdat het zo eenvoudig is gemaakt met social media. Maak daarom je afbeeldingen ook deelbaar voor je doelgroep. Gekke afbeeldingen met foute/droge humor zijn daarom ook ontzettend belangrijk om je bereik te vergroten en daarmee natuurlijk je aantal bezoekers.
Krachtige foto’s maken met leuke, maar toch eenvoudige plaatjes. Memes zorgen er ook voor dat mensen het onthouden wat het beste marketing tool is. Zelfspot mag er zeker zijn binnen bedrijven, dat maakt het weer krachtige foto’s!
De afronding
Iedereen heeft afbeeldingen op de website maar er zijn er zoveel waarbij niet goed is nagedacht of het echt wat zegt op een website. Quadrio zag dit ook vaak op websites gebeuren en zorgt daarom dat er krachtige foto’s bij in het pakket komt, zodat jij niet zelf over alle details in foto’s hoeft na te denken.
Bij een professionele website horen gewoon professionele foto’s! Neem contact op met quadrio voor meer informatie of bekijk onze fotografie service.